تیلار مخزن ، پیشرو در اجرا و طراحی تاسیسات مکانیکی

تعمیر و ساخت کلکتور موتورخانه

تعمیر و ساخت کلکتور موتورخانه

تعمیر و ساخت کلکتور موتورخانه

تعمیر و ساخت کلکتور موتورخانه ، از جمله حساس‌ترین قسمتهای تعمیرات یک موتورخانه گرمایشی یا سرمایشی است. کلکتور موتورخانه، به خاطر موقعیت قرارگیری آن در موتورخانه، بسیار زودتر از بقیه قسمت‌ها پوسیده می‌شود. این قسمت ، با استفاده از جوشکاری و سوراخکاری بر روی قسمت‌های مختلف و بر روی یک شاخه کلکتور اصلی انجام می‌شود. شکل زیر یک تصویر از کلکتور موتورخانه را نشان می‌دهد. در این مقاله، سعی کرده‌ایم تمامی مراحل ساخت کلکتور موتورخانه را به صورت کامل شرح دهیم. گروه تولیدی تیلار مخزن، ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه ساخت و تعمیر کلکتور موتورخانه به مشتریان عزیز است.

نحوه ساخت کلکتور موتورخانه

معمولا تعمیر کلکتورهای موتورخانه به این صورت است که ابتدا کلکتور قدیمی برداشته می‌شود. و کلکتور جدید را در محل اندازه گیری میکنیم و سپس ساخته می‌شود. کلکتور، یکی از مهمترین قسمتهای موتورخانه است. این قسمت ، به دلیل قرار گیری در محل نزدیک دیگ، در معرض بیشترین تنش‌های حرارتی و مکانیکی است. برای همین ، این قسمت را معمولا از یک فولاد با آلیاژ مناسب تر و همچنین ضخامت بیشتر می‌سازیم. در ادامه به نحوه ساخت یک کلکتور از ابتدای کار تا انتهای کار پرداخته‌ایم.

مراحل ساخت یا تعمیر کلکتور فولادی

تشخیص عیب در کلکتور

اولین مرحله در تعیین مراحل مختلف در ساخت و تعمیر کلکتور موتورخانه، تشخیص عیب است. معمولا این عیب به صورت نشتی در قسمت های مختلف کلکتور موتورخانه خود را نشان می‌دهد. به خاطر وجود پشم شیشه یا پشم سنگ ، معمولا در ابتدای کار، تشخیص نشتی کلکتور موتورخانه کمی دشوار است. بعد از مدتی ، به خاطر عبور زنگ آبه از پشم شیشه، تشخیص این قسمت راحت‌تر است.

یکی از مهمترین علت‌های ایجاد عیب در موتورخانه ، نشتی در شیرفلکه‌ها است که باعث از بین رفتن لوله از قسمت بیرونی می‌شود.

ایجاد زنگ آبه بر روی عایق پشم شیشه
ایجاد زنگ آبه بر روی عایق پشم شیشه

برای دیدن محصولات شرکت ، روی این لینک کلیک کنید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.